Hvordan bliver jeg aktiv i Centerrevyen?

At lave en revy kræver mange deltagere. I Centerrevyen er vi normalt 7-9 skuespillere samt 3-4 som tager sig af lys/lyd/mikrofoner.

Herudover har vi 3 scenehjælpere, 1 rekvisitansvarlig og 2-3, der hjælper med kostumer og sminke. Revygruppen har ligeledes en håndfuld tekstforfattere, 1 pianist, 1 instruktør, 1-2 co-instruktører og en web-master.

Der er en sund og løbende udskiftning i holdet omkring årets Centerrevy, så måske er det lige en revykollega med netop dine evner og interesser vi har brug for til den kommende revy?  

Det er en kreativ proces at strikke en revy på 1½ times varighed sammen, og uanset den opgave man nu har i revyen, så er alle med til at finde de rigtige løsninger - og få det hele til at fungere. Hele projektet kører på frivillig basis, så man skal have lyst og interesse for at være med i processen. Vi har ikke de store budgetter at arbejde med, men det er bare med til at fremme kreativiteten hos alle. Vi samarbejder -  og vi hygger os med det!

Har du lyst til at blive aktiv i revyen? Så ring til Lilli Hauberg på 60 63 46 38

Hvornår og hvor meget tid kræver det?

Tekstforfatterne skriver, når kreativiteten pludselig indfinder sig. Der skrives løbende fra oktober til januar, med et par fællesmøder indimellem.

Skuespillerne øver fredag formiddage fra midt i januar kl. 9.30-12.30. Revyen spiller i 2019 i dagene før påske, og det betyder, at revyen vil fylde forholdsvis meget i perioden fra den 5. til den 17. april. I denne periode varer alle mødedage normalt 4 timer, ligesom der vil indgå enkelte aftner samt 1 weekenddag.

Holdet med kostumer og rekvisitter samt scenehjælpere er lidt selvkørende, men skal dog være klar til at levere ca. 1 måned før, vi spiller med publikum. Der er for denne gruppe kun få faste møder.

Vores revy-familie har det sjovt og hyggeligt, når vi mødes - og alle synes, det er sjovt at lave revy.

Hvis du har lyst til at være en del af en af Centerrevyens mange aktiviteter, så henvend dig til Lilli Hauberg, tlf 60 63 46 38

Grønnegadecentrets revy er nu på skinner igen.


Påskedag, søndag den 10. april 2022, er der premiere på den nye revy.

Der er nu gået 2 år siden, der sidst blev afholdt revy i Grønnegadecentret, og der er naturligt nok brug for flere engagerede pensionister, der kan være med til at få forestillingen til at fungere på et passende professionelt niveau.

Revyen kræver, at der løbende under forestillingerne ydes support til de optrædende på scenen.

Det kan være i form af personer, der hjælper de optrædende, når de f.eks. skal kaste sig fra det ene kostume til det andet, uden at deres mikrofon bliver flået af i processen - eller når der i det ene nummer kræves, at der er en dagligstue - eller en hospitalsseng - på scenen og i den næste scene en El-bil. Dette kræver for det første en vis portion fantasi, men det betyder jo også, at der skal være nogen til at hjælpe med at få rekvisitter ud og ind af scenen.

Når der skal være en spot på den sanger, der leverer en uforglemmelig version af ”Hvor skal vi sove i nat” eller en følsom version af en Edith Piaf sang, så skal der også være nogen med teknisk indsigt, der kan betjene centerets lyspanel - som ikke er helt enkelt at håndtere.

Revyforeningen har for fondsmidler anskaffet avanceret hardware og software, så man kan projicere billeder op på bagtæppet, for at skabe den helt rigtige stemning i set-uppet. Det kræver selvsagt en indgående forståelse af, hvordan noget sådant håndteres.

Opgaverne falder ret koncentreret i perioden forud for påsken, hvor der er premiere.

Kort sagt har vi brug for engagerede pensionister, der kan lidt af hver. Vi ved, I er derude, så kom frit frem.

Lad os allerede nu høre fra dig. Kontakt formand Lilli Hauberg på tlf 60 63 46 38 eller på mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Gå til toppen
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com